2012-03-29 header 2 wijnglazen.png
Vind een partner bij wie je jezelf blijft

7 tips om je doel te bereiken

uit je comfortzone “Wie veel wil, die moet ook veel”. Dit is een uitspraak van onze buurman die wij hier in huis vaak herhalen. Krijg jij ook de kriebels van het woord moeten? We moeten al zoveel! En als iets moet dan is het meteen al minder leuk. Wil je iets doen, dan klinkt dat meteen veel prettiger voor jezelf en krijg je er veel meer zin in. Maar als je niet uitvoert wat je allemaal wilt, dan is dat ook weer jammer. Jij wilt toch ook dat 2015 een jaar wordt om nooit meer te vergeten? Daarom deel ik mijn eigen 7 tips om je doel te bereiken:

  1. Wanneer mensen zich oud voelen, kijken veel mensen terug op hun leven. Vaker hebben ze meer spijt van de dingen die ze NIET gedaan hebben, dan van de dingen die ze WEL gedaan hebben. We leven nu en NU is het jouw tijd om in actie te komen om alles uit te voeren wat jij nog wilt doen. Wacht niet tot later, leef nu.
  2. Hoe kan je zorgen dat wat je wilt, daadwerkelijk gaat gebeuren? Ik zal je vertellen hoe ik dat aanpak. Ik wil graag mijn conditie op peil houden en daarvoor ga ik 1x per week naar de sportschool en 1x per week buiten hardlopen. Bij het opstaan trek ik meteen mijn sportkleren aan. Ik wil geen klanten ontvangen in mijn sportoutfit, dus ga ik eerst sporten. Een kwestie van niet uitstellen, maar gewoon doen.
  3. Tijdens het hardlopen buiten heb ik gemerkt dat het niet fijn is om in de mist te lopen. Mijn bril zit al snel vol met minidruppeltjes waardoor ik slecht zicht krijg en het zicht was al belabberd door de mist. Door dit alles zie ik mijn “doel” niet. Ik kijk graag een stuk vooruit, dan weet ik waar ik straks ben. Het is fijn om te weten wat je doel is.
  4. Vorig jaar begon ik met het hardlopen buiten en al snel merkte ik allerlei pijntjes op of ik voelde mij al snel moe. Dat heb ik inmiddels opgelost met wat trucjes. Ik vertel mezelf dat ik het heel goed doe en dat ik soms wel iets harder kan rennen. Ik focus mij niet meer zo het negatieve en daardoor voel ik mij tijdens het rennen niet super moe en ik heb eigenlijk nooit meer last van pijntjes. Het helpt als je let op wat allemaal wel goed gaat.
  5. Lukt het niet alleen? In het begin ging ik samen met een vriendin hardlopen en dat vond ik heel prettig en gezellig. Na elke keer lopen, maakten we een afspraak voor de volgende keer. In de sportschool ren ik op de loopband. Ook daar vind ik het fijn als iemand naast me hardloopt. Dat stimuleert mij om het langer vol te houden. Kan je samen met iemand je doel bereiken?
  6. Merk je dat je veel wilt en dat het niet lukt om dit te realiseren? Diverse kennissen van mij lopen marathons. Zoiets lijkt mij ook geweldig! Dat wil ik ook dacht ik al snel. Als ik echt een marathon zou willen lopen, gaat het mij ook lukken. Maar dan moet ik stoppen met allerlei andere dingen en dat wil ik ook niet. Daarom staat het lopen van een marathon niet meer op mijn verlanglijstje. Maak keuzes zodat je doet wat echt belangrijk voor je is.
  7. Hulp inschakelen mag. Ik wilde mijn conditie nog meer opvoeren en dat lukte mij niet. Daarom heb ik op de sportschool een instructeur gevraagd om een hardloopschema voor mij op te stellen. Je hoeft je echt niet te schamen als je inziet dat je niet in je eentje je doel kunt bereiken. Het is verstandig om hulp in te schakelen.

Hoe pak jij het aan om je doel te bereiken? Deel je tips hieronder met anderen.

3 reacties op 7 tips om je doel te bereiken

Jouw reactie

Na het verzenden van je reactie komt deze pas op de website te staan na goedkeuring (om spam te voorkomen).

Vul hier het ontbrekende getal in en verzend daarna je reactie.