2012-03-26 header bekers.png
Vind een partner bij wie je jezelf blijft

Expeditie Marker Wadden 7/10

Romantisch zeilschip

Nazomeren op het Markermeer. Wat hadden we geluk met het weer! Het was droog, overwegend zonnig en de temperatuur was ook nog heel aangenaam voor de tijd van het jaar.

Op de kade van de Bataviahaven verzamelden alle 34 deelnemers totdat de loopbrug naar zeilschip Bounty open ging. In de kajuit kletsten we gezellig verder onder het genot van een  kop thee of koffie tot Alex de schipper ons welkom heette. Om 11.30 uur gooide de crew de trossen los en zetten we koers richting de Marker Wadden.

Op het Markermeer hielpen we mee met het hijsen van de zeilen: eerst het grootzeil en daarna de binnen- en de buitenkluiver tegelijk met het grootstengestagzeil. Het was heerlijk warm als je een plekje aan boord in het zonnetje had gevonden, bijvoorbeeld op een groot loungekussen op het dek.

IndiviDuo uitjes MarkerWaddenMoeras

De archipel van 5 nieuwe eilanden kwam in zicht en we zeilden langs de tonnen tot we bij de ingang van de haven kwamen. Na het strijken van de zeilen, legden we al snel aan bij een gloednieuwe steiger. Daar werden we welkom geheten door een vrijwillige gids van Natuurmonumenten die veel wist te vertellen.

Activiteit voor singlesMarkermeer

Van 13.30 tot 15.15 uur namen we alle tijd om een rondje over het eiland te maken. Maar één eiland is toegankelijk voor bezoekers en de overige eilanden is alleen bestemd voor de natuur. Door de droge zomer was de begroeiing nog karig. We liepen over een zandpad naar Uitkijktoren Steltloper.

Eiland Markermeer Vogelkijkhut

Na het mooie uitkijkpunt over het Markermeer en het eiland liepen we over een schelpenpad naar Vogelkijkhut Lepelaar. Helaas waren de lepelaars gevlogen, maar met een verrekijker zagen we heel wat bergeenden. Over vlonders wandelden we langs Moerasandijvie naar Vogelkijkhut Duikeend. Bijzonder dat je daar ook onder water kunt kijken.

Zeilen op BountyBrigantijn Bounty

Bij terugkomst op zeilschip Bounty bood de schipper ons een Scheepsbittertje aan. Voor de wind zeilden we weer in alle rust terug richting Lelystad waar we om 17.15 uur aanmeerden. Deze activiteit gaf veel gelegenheid om met meerdere mensen een gesprekje aan te knopen en ook de mogelijkheid om een rustig plekje aan boord op te zoeken om te lekker genieten van het zonnetje. Het was een schitterende dag op het water en op het nieuwe eiland met leuk gezelschap!

3 reacties op Expeditie Marker Wadden 7/10

• rinske:

Het was voor mij een super leuk ontspannen dagje uit ,heerlijk op een zitkussen boven op het dek met ruime uitzicht over het water ,de rust ,de natuur ,kopje koffie en natuurlijk een niet te sterk zonnetje .Ik voelde mij op en top tevreden wat voor mij een geluks moment betekend .Voor allen die hieraan hebben mee gewerkt ………Dankjewel.Groeten van rinske

• Alex van Klaveren:

Het was een zeer geslaagde en ontspannende expeditie. Ook de crew heeft genoten. We gaan binnenkort een nieuwe datum prikken voor volgend jaar. Bedankt voor jullie komst en tot een volgende keer.

Kapitein zeilschip Bounty

• Ron , jullie stuurman 👍:

Wat een prachtige afsluiting van ons vaarseizoen 2018! Een gezellige groep mensen, rustig droog weer , net lekker windje! Uniek toch zo’n expeditie naar het nieuwste onbewoonde eiland van Nederland !
    De laatste keer was ik hier om te stemmen voor de 2e kamer verkiezingen. Ook bijzonder want dat zal waarschijnlijk eemalig zijn. Sinds toen is er toch heel veel groen en riet bij gekomen. Het gaat dus wel erg snel, ondanks dat nieuwkomers hier het nog wat kaal vinden …
    Markerwadden een absolute aanrader , met zeilschip “Bounty” super absoluut!
    Ik blijf jullie graag sturen , zeker met hulp ( van o.a. Joyce) geeft dat veel vaarplezier!
    CU on board , ⚓️⛵️🎶👍 greetz Ron.

Jouw reactie

Na het verzenden van je reactie komt deze pas op de website te staan na goedkeuring (om spam te voorkomen).

Vul hier het ontbrekende getal in en verzend daarna je reactie. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.