2012-03-29 header 2 wijnglazen.png
Vind een partner bij wie je jezelf blijft

Klaar met Verlatingsangst

Stoppen met verlatingsangstVorige week schreef ik over hoe je Verlatingsangst kunt herkennen. Het is fijn om te beseffen dat deze angst niet blijvend hoeft te zijn. Je kunt daadwerkelijk aan de slag om deze angst aan te pakken met deze 5 tips:

1. Bewustwording
Herken de patronen die horen bij deze angst. Daarna kan je alles tegengaan wat je automatisch deed en je niet hielp.
2. Positief zelfbeeld
Om van verlatingsangst af te komen is het belangrijk om weer een positief zelfbeeld krijgen. Je krijgt dat als je alleen nog maar positief over jezelf gaat denken en praten. Wij Nederlanders zijn daar niet echt goed in: “Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg”…
3. Zelfkennis
Ontdek wat je zwakke kanten zijn en vooral ook wat je sterke kanten zijn. Je mag best wel trots zijn op wat je allemaal al hebt bereikt.
4. Zelfstandigheid
Het helpt om zelfstandig te worden door werk, eigen hobby’s en persoonlijke ontwikkeling.
5. Assertiviteit
Leer om voor jezelf op te komen en vertel wat je denkt.

Tenslotte nog een extra tip: Heb je last van Verlatings- of Verbindingsangst en ga je een relatie aan, doe het dan rustig aan ondanks eventuele verliefdheid en lichamelijke aantrekkingskracht. Kies bewuster voor de juiste partner. In een goede relatie heb je dezelfde normen en waarden, dezelfde verwachtingen en passen jullie karakters bij elkaar.

Weet jij nog extra tip tegen verlatingsangst? Zou je deze hieronder willen delen?

Jouw reactie

Na het verzenden van je reactie komt deze pas op de website te staan na goedkeuring (om spam te voorkomen).

Vul hier het ontbrekende getal in en verzend daarna je reactie.