2012-03-29 header 2 wijnglazen.png
Vind een partner bij wie je jezelf blijft

Lekker nostalgisch op Schiermonnikoog

Nostalgie op SchierDe eerste minivakantie sinds Corona was even wennen voor iedereen, maar werd een heerlijke tijd samen!
Vlak voordat we het havengebouw inliepen, moesten we al een mondkapje opzetten. Zo kennismaken met alle deelnemers was best raar. Ook op de boot van Lauwersoog naar Schiermonnikoog hielden we netjes gemaskerd bal. Je mist daardoor gezichtsuitdrukkingen en dat is best lastig communiceren als je elkaar niet eerder hebt ontmoet.

Aangekomen op Schiermonnikoog, zetten we onze bagage in de bus van Hotel van der Werff. Toen was het moment aangebroken dat we eindelijk elkaars gezicht mochten zien. Het was een verademing om zonder mondkapje richting restaurant Wad Anderz te lopen langs de Waddenzee. Op het terras genoten we in het zonnetje van koffie met gebak.

Varen in Coronatijd Lopen richting dorp Schier

Al snel waren we bij het nostalgische hotel Van der Werff aangekomen. Via het bruine café liepen we door naar de lounge waar een jongeman keurig in pak onze kamersleutels aanreikte. De rest van de middag was vrij te besteden; naar het strand, het dorp verkennen of lekker relaxen. In de serre werd het 4-gangen diner geserveerd. De meeste deelnemers hadden zich voor deze gelegenheid netjes gekleed. Na het eten ging bijna iedereen mee wandelen naar het strand aan de westkust en via de duinen weer terug.

Singles in Restaurant diner voor singles

Maandagochtend zagen we iedereen weer bij het ontbijt in “onze” serre. Oude (tinnen?) kannen stonden op onze lange tafel klaar met heet water en koffie op warmhoudplaatjes met waxinelichtjes. Om 10 uur begonnen we aan de wandeling richting de Kobbeduinen in het oosten. Op het uitzichtpunt namen we pauze en begonnen we aan onze meegebrachte lunchpakketten. Daarna splitste de groep; een groot deel liep door verder het slenkengebied in en de rest ging alvast richting Strandpaviljoen De Marlijn om voor de bui binnen te zijn. Terwijl de ene groep droog bleef, kreeg de andere een frisse bui over zich heen en omgekeerd. Gelukkig waaiden de buien snel over. Die avond deed een groepje een spelletje terwijl de rest gezellig in de lounge bleef.

Oosten van Schier Hotel van der Werff

Dinsdag gingen we bijtijds aan de wandel omdat het zou gaan regenen rond het middaguur. We liepen naar de Vogeluitkijkpost waar we lepelaars zagen. Daarna namen een paar stoere deelnemers een duik in de Noordzee.

Vogelkijkhut SchierDuinen van Schier

Dit keer lunchten we in het hotel in onze serre. Afrekenen van de genuttigde thee en koffie was een feest, want nog steeds € 0,80 per kopje! Tot het tijd werd om richting de bus te gaan, bleven we nakletsen, lezen en spelletjes spelen in ons zaaltje. De Hotel-van-der-Werff-bus hadden we helemaal voor ons zelf en die bracht ons naar de boot. Al snel waren we weer op de vaste wal waar we afscheid van elkaar namen. De helft van ons gezelschap bleef eten in restaurant Schierzicht. Wij kijken terug op een gezellige tijd op Schier!

3 reacties op Lekker nostalgisch op Schiermonnikoog

Jouw reactie

Na het verzenden van je reactie komt deze pas op de website te staan na goedkeuring (om spam te voorkomen).

Vul hier het ontbrekende getal in en verzend daarna je reactie.