2012-03-26 header stoelen.png

Vind een partner bij wie je jezelf blijft

Sunset cruise 5/7

Singles zeilenVerslag geschreven door Tine de Jong – Veenstra

Vanavond vaar ik voor het eerst mee op Zeilschip Bounty en ik hoop dat ik als foto- en datingadviseuse iets kan betekenen voor de gasten.

Prachtig weer is het. Droog en lekker zonnig, zwakke wind, bijna geen wolkje aan de hemel. Dit is heel wat anders dan het onstuimige weer van een maand geleden, wat de reden was om de toen geplande Single Sunsetcruise te verschuiven naar vandaag. Lees verder

Oerol 2019

Oerol voor singlesAl heel lang wilde ik naar Oerol, maar ik kende niemand die mee wilde. Toen ik deze activiteit zag, boekte ik direct!

Donderdag 20 juni stapte ik in Harlingen op de boot naar Terschelling. Gelukkig had ik van te voren gereserveerd anders kon ik niet mee: de veerboot was volgeboekt! De meeste deelnemers aan deze Oerol activiteit namen deze boot van 11.30 uur en na even zoeken met wat hulp van de Whatsapp-groep hadden we elkaar gevonden. De dagelijkse Oerol krant lag op tafel en de prikkelende lokroepjes in die krant maakte de sfeer meteen al wat losser. Lees verder

Expeditie Marker Wadden 21/4

Zeilende singlesOp 1e Paasdag stapten 34 deelnemers aan boord van het dwarsgetuigde zeilschip Bounty om het nieuwste stukje Nederland te gaan verkennen. Schipper Alex heette ons welkom en vertelde ons over de historie van het schip. Toch bijzonder dat de roestbak opgeknapt werd tot zo’n mooie Brigantijn.

We gooiden de trossen los en koersten op de oostzijde van de Marker Wadden die al snel aan de horizon te zien waren door het heldere weer. De vele zeilen werden gehesen met de hulp van wat sportieve singles en met 3,5 knopen gingen we overstag om daarna de havenmond van de Marker Wadden te bereiken. Lees verder

Wijnjewoude Wandeling 14/4

Singles wandeling

Zondag 14 april kwam ik bij Restaurant de Stripe in Wijnjewoude aan met stralend weer. In het zaaltje werd ik door Joyce Boerkoel ontvangen en maakte ik kennis met wat andere deelnemers.

Nadat iedereen voorzien was van koffie met gebak hield Joyce een praatje en stelde ze de gids Willem aan ons voor die een route van 8 km had uitgestippeld.

Met 28 deelnemers liepen we richting het bos. Bij de Duurswouderheide zagen we al snel de eerste pingoruïne. Bij het uitkijkpunt liepen wat schapen met lammetjes rond.