2012-03-26 header bekers.png
Vind een partner bij wie je jezelf blijft

Weekend Ameland 2018

RobbenbootWind uit het Noordwesten was de boosdoener waardoor het wadlopen naar Ameland in het water viel. Door de wind was teveel water op het wad gewaaid en onze wadloopgids vond de oversteek onmogelijk door de verhoging van 60 cm. De groep wadlopers nam de boot van 10.30 uur en maakte een mooie wandeling op Ameland zelf. We namen de bus naar Ballum om daar te lunchen en liepen via het strand en het bos naar onze wellnessboerderijen waar onze bagage inmiddels naar toe gebracht was.

De overige weekendgasten namen uiterlijk de boot van 16 uur waardoor de groep om 18 uur helemaal compleet was. Om 19 uur konden we aan tafel, want onze kokkin had het eten al klaar. Na het eten maakten we een strandwandeling tijdens de zonsondergang. Bij terugkomst ging een groepje samen wat drinken en de rest ging genieten van de sauna en/of het zwembad.

Op zaterdag gezellig ontbijten en daarna om 10 uur verzamelen voor fietsen op de tandem voor wie wilde. Bij het restaurant onder de vuurtoren dronken we wat en een paar beklommen de vuurtoren. Daarna fietsten we door naar de Westpunt en zagen beachvolleybal wedstrijden met wel 30 velden! In Hollum streken we neer bij een restaurantje voor de lunch. Bij Ballum dronken we een Nobeltje en toen werd het tijd om naar huis te fietsen om te dineren. ‘s Avonds weer alle tijd voor de wellness en een strandwandeling voor wie dat wilde en er werd door deelnemer een spookverhaal verteld.

wandeling voor singles zeehonden ameland

Zondag werd een wandeldag voor de helft van de groep met 15 km in totaal naar het Oerd. We liepen over het strand heen met de wind in de rug en terug door de duinen. De overige deelnemers gingen met de Robbenboot de zee op om zeehonden van dichtbij te kunnen bewonderen. Zij gingen daarna naar een Natuurmuseum. ‘s Avonds werden de ervaringen uitgewisseld.

Op maandag om 10 uur moesten we afscheid nemen van de boerderij en van alle deelnemers.

1 reactie op Weekend Ameland 2018

• Reina:

Een leuke en gezellige weekend gehad
    Dank je wel Wilma voor al het lekkere eten en Kees voor het organiseren
    Op naar het volgende weekend in de Ardennen.

Jouw reactie

Na het verzenden van je reactie komt deze pas op de website te staan na goedkeuring (om spam te voorkomen).

Vul hier het ontbrekende getal in en verzend daarna je reactie. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.