2012-03-26 header bekers.png
Vind een partner bij wie je jezelf blijft

Lekker Winterweekend 8/2

Strandwandeling

Met harde wind en regen beloofde het echt een winters weekend te worden. Ik vertrok met de boot van 16 uur naar Ameland met de gedachte dat we hopelijk tussen de buien door even naar buiten zouden kunnen. Via de app groep ontmoette ik aan boord alvast wat deelnemers die dezelfde boot hadden genomen.

Rond 17 uur kwam ik met de meeste deelnemers aan bij de wellnesshuizen van Klein Vaarwater in Buren. Kees wees mijn kamer aan en tijdens de rondleiding verbaasde ik mij erover hoe luxe het huis was met een eigen zwembad, sauna, stoomcabine, zonnebank en bubbelbad.

Om 19 uur was de groep van 11 vrouwen en 9 mannen compleet en gingen we eten. De sage van Rixt van het Oerd werd voorgelezen en iedereen luisterde aandachtig. De muziek ging aan en de banken werden aan de kant geschoven zodat er gedanst kon worden. Anderen vermaakten zich prima met klaverjassen en ik ging lekker de sauna en het zwembad in.

Gezellige avondSingles op strand

Zaterdag zaten we om half negen aan het ontbijt met voor ieder wat wils zoals ei, brood, sap, fruit en yoghurt. Iedereen ging mee naar het  Nobel Nostalgisch Museum in Ballum. Drie sportievelingen besloten om de hele route door de duinen en het bos tegen de harde wind in te gaan lopen. Gelukkig waaide het niet meer zo stormachtig als de dag ervoor en was het droog! Een paar pakten de auto en ik liep met de rest mee naar Nes waar we een kopje koffie dronken en vervolgens op de bus stapten voor het laatste stuk. Na de rondleiding in het museum kregen we een nobeltje met een bitterbal. Via het strand in het zonnetje met de wind in de rug liepen we terug. We zagen 3 jonge zeehondjes waarvan eentje was overleden.

Terug in het huis besloot een deelnemer spontaan een appeltaart te bakken. Ondanks het gebrek aan  springvorm en weegschaal hebben we toch heerlijk gesmuld. Die avond gingen we gourmetten en wat later op de avond werd een romantische film gekeken. Lekker moe nog van de wandeling zocht ik bijtijds mijn bed op.

Zeehond op strandSamen eten

Zondag was een prima dag qua wind, maar er was wel de hele dag regen voorspeld. In de ochtend liepen we in de motregen via een omweg over het strand naar de strandtent Sjoerd. We riepen hard om SJOEEEEEERD richting de zee, zoals dat in de voorgelezen sage van vrijdagavond ook werd gedaan door Rixt. Bij Sjoerd dronken we wat en liepen terug via het bos. Een ander groepje kwam terug van het grote zwembad van Klein Vaarwater en zo te horen hadden ze veel plezier samen gehad. Die middag ging ik mee bowlen en de rest ging kaarten, een boek lezen of de sauna in. Stamppot stond dit keer op het menu wat we met z’n allen gingen bereiden. Ik werd ingedeeld in een groepje van 4 en we hadden het tijdens het koken heel gezellig met elkaar. En zo te horen had de groep aan de andere kant van de deur het ook heel gezellig.

Die avond ging ik kaarten. Later op de avond werden ervaringen over daten uitgewisseld en gaf Joyce tips over Mannelijke en Vrouwelijk energie, de eerste indruk, doorvragen in plaats van aannames doen, zoenbaar etc..  Er werd veel gelachen en door de vertrouwelijke sfeer hadden we een bijzondere avond. Onderweg naar het andere huis werd tijdens het lopen meteen geoefend met de mannelijke en vrouwelijke energie. Het stukje lopen bleek te kort en ze liepen door om nog even langer te kunnen oefenen en ervaren.

Wandeling naar strandSamen koken met singles

Maandag had iedereen al voor het ontbijt zijn koffer ingepakt zodat we met z’n allen vrij snel de huizen aan kant kregen. Even voor tienen stapte ik op de bus om de boot van 10.30 uur te pakken. Ik hoorde dat iemand op zijn kussen een bonbon had gevonden met een lief briefje. Ook wilde iemand bloemen sturen op Valentijnsdag. En een ander stelletje zoeken elkaar binnenkort op om bij elkaar te eten. Geweldig dat Cupido erbij was dit weekend! In Holwerd nam ik afscheid van de groep en en ik kijk terug op een zeer geslaagd weekend.

3 reacties op Lekker Winterweekend 8/2

• Petra:

Een mooi en leuk winterweekend heb ik beleefd op Ameland. Helemaal eruit met een groep prachtige mensen. Ondanks het stormachtige herfstweer heb ik genoten van het buiten zijn. De wandelingen aan het strand en in het bos. ‘s-Morgens uit bed de luxe om even te zwemmen voor het ontbijt. De gemeenschappelijke maaltijden, met elkaar creatief gekookt, heerlijk genuttigd. En als het me even teveel werd, in de groep van 20 personen, kon ik me gewoon even terug trekken. Ik vond het fantastisch om mezelf te kunnen zijn. Iedereen werd geaccepteerd zoals hij/zij was. Ik was verrast door de openheid en de mooie gesprekken die ik met verschillende mensen heb kunnen voeren. Er is iemand waarmee ik een speciale band mee heb opgebouwd in die paar dagen en dat vind ik heel bijzonder. Het was voor mij spannend om soms een beetje buiten mijn comfort zone te gaan. Gelukkig kreeg ik feedback en steun van Joyce! Tijdens deze dagen heb ik gezien hoe fijn het is om met elkaar een weg te zoeken en ervaringen uit te wisselen. Te ervaren hoe belangrijk het is om het lef te hebben om van het leven te kunnen genieten. Er waren niet alleen gesprekken, ook humor was duidelijk aanwezig. Tevens heb ik genoten van de kaartspelletjes onder het genot van een biertje of meer……. Al met al een zeer geslaagd weekend.
    Heel veel dank aan de organisatoren Kees en Joyce en tot ziens!

• Vrouw:

Ik ervaar zo’n weekend als zeer ontspannen en het contact met elkaar verloopt onmiddellijk gemakkelijk en gezellig. Ik ben weg van de eilanden en vindt het dus een super bestemming . Het is ook leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en over hun werk en kevenservaringen te horen . Voor herhaling vatbaar!

• Denise:

Het was een erg gezellig weekend in heerlijke wellnesshuisjes. Leuk om op deze manier andere mensen te leren kennen.
    Joyce en Kees bedankt!

Jouw reactie

Na het verzenden van je reactie komt deze pas op de website te staan na goedkeuring (om spam te voorkomen).

Vul hier het ontbrekende getal in en verzend daarna je reactie. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.